Granier et al. (Radio Caracas Television) v. Venezuela

In 2002, a short-lived coup d'état against the government of Hugo Chavez rocked Venezuela. A television station, Radio Caracas Television ("RCTV"), reported on the events as they occurred. RCTV criticized President Chavez, while highlighting and interviewing participants to the coup. When, five years later, in 2007, RCTV sought to renew its broadcast license, the government denied it, accusing the station of inciting the 2002 coup. The State immediately shut down RCTV, seized the television station's equipment and occupied its studios, and established a State-sponsored television channel on RCTV's airwaves. RCTV was unable to obtain redress through the State's domestic courts. The Court found that these actions violated the American Convention on Human Rights.

Year: 
2015
Country: 
Did the State Accept International Responsibility?: 
No
Did the State Raise Preliminary Objections?: 
Yes

Find A Case

Advanced Search

Try Advanced Search for more search options.

Contact Information

IACHR Project
Contact Information

Loyola Law School

919 Albany St.

Los Angeles, CA 90015

Find us on Facebook!